FAQ

Veelgestelde vragen bij autoschade

Help, ik heb schade, wat nu?

Hoe meld ik schade aan mijn voertuig?
  1. Allereerst stelt u uw verzekeringsmaatschappij op de hoogte van de schade.
  2. Vervolgens meldt u de schade bij ons. U komt bij ons langs voor de intake en wij maken dan foto's van uw voertuig en reparatie plannen in overleg met u.
  3. Indien gewenst brengen we een vervangende auto bij u thuis en nemen wij uw eigen auto mee voor herstel, wel zo gemakkelijk!
  4. Wij regelen vervolgens de financiële afhandeling met uw verzekeringsmaatschappij.
Mag ik mijn auto overal laten repareren?

Tenzij uw polisvoorwaarden anders aangeven, mag u uw auto overal laten repareren. U kunt sowieso altijd bij ons terecht, ook als uw verzekeringsmaatschappij niet is aangesloten bij Nowosielski. Bekijk op deze pagina welke verzekeraars allemaal aangesloten zijn bij Nowosielski.

Welke extra service kan ik bij Autoschadebedrijf Nowosielski verwachten?

Wij gaan verder waar anderen stoppen. De volgende extra service wordt standaard door ons geleverd bij alle aanvragen:

checkmark

Als u een schade meldt of een prijsopgave doet is het altijd 100% vrijblijvend. U zit nergens aan vast.

We zijn BOVAG gecertificeerd dus uw auto is in handen van echte vakmensen. Door structurele trainingen & certificeringen is onze kennis altijd op peil. Dit is belangrijk omdat de technische complexiteit van auto’s en andere voertuigen snel toeneemt. Dat is 100% vakmanschap.

kwaliteit keurmerk

Op elk schadeherstel verlenen wij minstens zes maanden BOVAG-reparatiegarantie. Wij werken enkel en alleen volgens het strenge label Aantoonbaar Veilig Herstel. Zelfs uw fabrieksgarantie komt niet in gevaar. Dat is 100% focus op kwaliteit.

gekeurd

Uw tevredenheid staat voorop. We gaan voor 100% ontzorging. Daarom gaan wij verder waar anderen stoppen:

We zijn 24-uur bereikbaar, komen naar u toe en helpen ter plekke bij schade.

U krijgt gratis vervangend vervoer of een haal- en brengservice.

Ook de administratieve afhandeling met uw verzekeringsmaatschappij wordt voor u geregeld.

Kan het kwaad dat ik een ster of scheur in mijn voorruit heb?

Als u een ster of scheur in uw voorruit heeft kan di niet spontaan eruit vallen omdat het een gelaagde ruit is en dus uit meerdere lagen bestaat. Wel adviseren wij u om het zo snel mogelijk te herstellen bij een ster in uw voorruit om vervanging te voorkomen. Voor gratis advies over ruitschade en bij twijfel kunt u altijd vrijblijvend contact opnemen met ons.

Eigen risico

Wat betekent 'eigen risico' en moet ik dit voorschieten?

Net zoals bij een zorgverzekering heeft u bij een autoverzekering te maken met een standaard eigen risico.

Standaard eigen risico

Standaard eigen risico komt in de meeste gevallen te vervallen of wordt verminderd omdat wij contract partner zijn met uw verzekeraar. Bij verhaalbare schade wordt ook uw eigen risico weer verhaald als dit van toepassing is, maar u moet het wel zelf eerst voorschieten. Wij werken in ieder geval samen met de volgende verzekeraars: Avéro, Aegon, ANWB, Centraal Beheer, VvAA, FBTO, Nh1816 Verzekeringen, Interpolis, TVM, Unigarant. Zit uw verzekeraar er niet tussen? Het kan best zijn dat we alsnog samenwerken, vraag het even na door met ons te bellen of te mailen.

Voorbeeld

  • Het schadeherstel van uw voertuig kost €1000
  • Uw eigen risico van €150 betaalt u bij de aflevering van uw auto.
  • Uw verzekeringsmaatschappij gaat bij de tegenpartij €1000 verhalen.
  • Het schadeherstelbedrijf krijgt nog €850 van uw verzekeringsmaatschappij.
  • De verzekeringsmaatschappij geeft de overige €150 terug aan u.
  • Dit bedrag wordt na verhaalbaarheid gestort op uw rekening.

Bent u benieuwd naar uw eigen risico? Raadpleeg uw polisblad of neem contact met ons op voor meer informatie.

Het Waarborgfonds

Wat is het Waarborgfonds?

Het Waarborgfonds is een fonds dat autoschade aangebracht door onbekende tegenpartijen zou kunnen vergoeden, mits de schade veroorzaakt is door een motorrijtuig. U heeft dan ook minimaal één getuige nodig die kan getuigen dat het voertuig onbeschadigd geparkeerd stond. Als dit allemaal van toepassing is moet u binnen 24uur contact opnemen met het Waarborgfonds, en niet vergeten aangifte te doen bij de politie.

Wanneer kom ik in aanmerking voor het Waarborgfonds?

Stel u komt na het sporten terug bij uw auto en constateert schade in de zijportier. Deze schade zat er duidelijk nog niet toen u uw auto parkeerde. Jammer genoeg weet u niet wie dit heeft gedaan en er zijn geen getuigen van het ongeluk.

Deze schade kunt u nu niet claimen met een WA- en WA Plus autoverzekering. Als u kunt aantonen dat de schade door een ander motorrijtuig is ontstaan, kunt u bij het Waarborgfonds terecht voor autoschades, zoals parkeerschade, deuken en lakschade. Belangrijk is dat een getuige heeft gezien dat er geen schade was op het moment dat u uw auto verliet, deze getuige moet ook in het voertuig gezeten hebben. Dat houdt in dat de getuige niet via buurt onderzoek of advertenties gevonden is.

Ook als u materiële schade heeft dat dat is veroorzaakt door een gemotoriseerd onbekend voertuig, komt u in aanmerking voor het Waarborgfonds.

Als get Waarborgfonds uw verzoek accepteert dan wordt er een afspraak gemaakt met het expertise bureau en dan komt de expert vaststellen of de schade veroorzaakt zou kunnen zijn door een ander motorrijtuig. Wij maken de schade calculatie die uiteindelijk wordt doorgestuurd naar de expert, dan stuurt de expert dit rapport door naar het Waarborgfonds, om vervolgens de client uit te betalen. Het Waarborgfonds zal zelf de client moeten aanmelden, dat kunnen wij zelf helaas niet.

Is er bij het Waarborgfonds sprake van Eigen Risico?

Het eigen risico hangt af van de situatie. In het geval dat de schade is veroorzaakt door een onbekend voertuig, betaalt u bij het Waarborgfonds € 250 eigen risico. Bij schade door een onverzekerd of gestolen voertuig geldt geen eigen risico voor het Waarborgfonds.

Moet u aangifte doen van de schade wanneer u aanspraak wilt doen op het Waarborgfonds?

Als de veroorzaker onbekend is, kunt u pas schade claimen nadat u aangetoond heeft de veroorzaker te achterhalen. Dat kan door binnen 14 dagen aangifte bij de politie te doen of een getuigenverklaring van het Waarborgfonds. U zal dan ook een getuigenverklaring nodig hebben van iemand die in uw voertuig heeft gezeten voordat de schade verricht werd. Het Waarborgfonds vergoedt namelijk alleen de autoschade als u binnen 14 dagen heeft geprobeerd de veroorzaker te achterhalen. Na deze termijn kan de schade niet meer worden geclaimd.

Welke stappen moet ik ondernemen als ik schade wil claimen via het Waarborgfonds?
  1. Heeft u autoschade door een onbekende veroorzaker, gemoedsbezwaarde of onverzekerd voertuig? Doe binnen 14 dagen aangifte bij de politie.
  2. Verzamel bewijs waaruit blijkt dat de autoschade is veroorzaakt door een onverzekerd of onbekend gebleven motorvoertuig en dat de auto niet al eerder beschadigd was. Bijvoorbeeld: foto’s van de autoschade, getuigenverklaringen, een omschrijving van de auto of veroorzaker.
  3. Dien uw claim en getuigenverklaringen in. Als bijlage stuurt u: het politierapport, een kopie van het Europees schadeformulier, schadebegrotingen en ander bewijsmateriaal.
  4. Zodra u reactie ontvangt van het Waarborgfonds hoort u of uw autoschade wel of niet wordt vergoed. Ook hoort u welk bedrag i ontvangt.
Kan ik deze schade die ik wil claimen via het Waarborgfonds, melden bij Autoschadebedrijf Nowosielski?

Nee, u zal eerst de schade moeten melden bij het Waarborgfonds. Als u een allrisk verzekering heeft wordt dit meestal via de verzekering geregeld. U kunt hiervoor uw polis raadplegen.

De afhandeling van de schade

Hoe weet ik wanneer mijn voertuig klaar is?

Dat spreken we samen af. U kunt vervolgens uw voertuig op het afgesproken moment ophalen bij ons. Deze afspraak wordt gemaakt vóórdat de herstelwerkzaamheden zijn verricht. Als uw voertuig niet op het afgesproken moment kan worden opgeleverd, wordt u hier tijdig van op de hoogte gesteld.

Wat voor eisen stellen jullie aan het herstel? In wat voor staat krijg ik mijn voertuig terug?

Wij stellen de hoogste eisen aan het herstel. Daarom werken wij enkel en alleen volgens het strenge label Aantoonbaar Veilig Herstel. Zelfs uw fabrieksgarantie komt niet in gevaar. Want wij repareren zoals de fabrikant het voorschrijft en leggen alle stappen (digitaal) vast. Zo maken we aantoonbaar dat de voorschriften van de fabrikant gevolgd zijn vanaf de diagnose tot en met de eindcontrole. Dat is 100% focus op kwaliteit. Ook nemen wij de fabrieksgarantie over en verlenen wij minimaal 4 jaar garantie op onze diensten.

Wat voor extra's service doen jullie als de auto klaar is om weer opgehaald te worden?

Uw voertuig wordt grondig gereinigd, gewassen en als nieuw opgeleverd. Ook krijgt u een nieuw schadeformulier. Zo kunt u weer met een gerust hart op weg.

Heb ik garantie op de schadeherstelwerkzaamheden die jullie verrichten?

Ja, alle voertuigen krijgen na afloop een BOVAG-Garantiebewijs. Dit bewijs geeft aan dat u minstens zes maanden reparatiegarantie krijgt op de uitgevoerde werkzaamheden door ons.

Na afloop

Kan ik mijn voertuig gelijk wassen nadat deze is gespoten?

Uw voertuig wordt bij ons altijd perfect gereinigd en gewassen opgeleverd. U kunt bij de oplevering altijd advies vragen over het onderhoud en het in de was zetten van uw voertuig.

De betaling van de schade

Hoe weet ik nou wie wat betaalt? Kunt u mij uitleggen hoe het zit het met betalingen?

De betalingen regelen wij voor u. De factuur van de schadeherstelwerkzaamheden die gedekt zijn gaat rechtstreeks naar de verzekeringsmaatschappij. U betaalt zelf uw eigen risico. Indien u WA-verzekerd bent, ontvangt u zelf de factuur.

Hoe kan ik schade verhalen?
  • Allereerst stelt u uw verzekeringsmaatschappij op de hoogte van de schade.
  • Vervolgens meldt u de schade bij ons. Wij regelen vervolgens de financiële afhandeling met de betreffende verzekeringsmaatschappij. Deze dienst is geheel gratis.
  • Zodra de schade succesvol is verhaald, wordt er door ons een afspraak met u gemaakt voor het herstellen van uw voertuig.

Staat uw vraag er niet bij?

Neem gerust contact met ons op.

Schade aan uw voertuig?

Onze vakmensen staan klaar om u te ontzorgen.

100% vrijblijvend schade melden en prijsopgaven aanvragen.

Gratis vervangend vervoer of een haal- en brengservice.

Op elk schadeherstel verlenen wij minstens 6 maanden BOVAG-reparatiegarantie.

Wij zijn BOVAG gecertificeerd dus uw auto is in handen van echte vakmensen.